Как да организираме домашния офис?

За правилното разположение на хоум офиса си говорим с колегите от Benchtalks.com
по статията работи: Георги Михайлов
Как да организираме домашния офис?

Покрай пандемията от Ковид 19 и извънредното положение, по един или друг начин всички оценихме предимствата и недостатъците на работата от дома. Новите условия вдъхновиха интериорните дизайнери и ги мотивираха да проектират перфектния домашен офис, в който хората могат свободно да работят от домовете си. Нека разгледаме техните творчески идеи по-отблизо и да се възползваме от тях.

Всеки, който работи от вкъщи, знае колко трудно е понякога да се организира и да изгради точен график. В същото време, добре проектираната работна зона е в състояние донякъде да се справи с този проблем – според психолозите, удобното работно място допринася за висока професионална производителност и като цяло повишава дисциплината.

Когато се декорира домашен офис, трябва да обърнете внимание не само на обема на пространството, но и предназначението на зоните, осветеността им и цветовата палитра. Също така е важно да се съсредоточите върху спецификата на работата, която ще работите от вкъщи.

Например, ако сте програмист или счетоводител, изискванията за домашния офис ще са едни, а ако работите като дизайнер или шивач – съвсем други. Някои ще се нуждаят от по-голяма маса, за други професии е достатъчен и само един пуф или кресло.

Съществуват обаче редица правила, които са универсални.

Къде да поместим домашния офис?

В хола или всекидневната

Често пъти холът или всекидневната се възприема като най-подходящото помещение за оформяне на работен кът. Това е така, защото то е по-голямо и също така хората не го асоциират толкова много с почивка, колкото това се случва с други стаи от дома като спалнята, например. 

След като сте избрали подходящото помещение за оформяне на работния кът, следва да се решат и други важни проблеми. Един от тях е къде ще съхранявате работните принадлежности. Ако шкафовете вече са пълни с други неща, а няма място да се поставят нови, то вградените и окачени рафтове могат да ви послужат идеално за удобен начин да съхранявате всички аксесоари, които са ви необходими в процеса на работа. Могат да се използват и преносими системи за съхранение, стилни чекмеджета или дори кутии: те са по-мобилни и в случай на необходимост са по-лесни за премахване.

Когато проектирате офис зоната, внимавайте и за центъра на пространството. Не е необходимо да поставяте работния плот в ъгъла - ако в стаята няма други високи хоризонтални повърхности, плотът на масата ще измести "центъра на тежестта" към себе си и пространството ще бъде визуално дезорганизирано.

 

Целият материал четете на Benchtalks.com

 реклама