Първата българска настолна игра, която учи децата на важни житейски умения!

LeadStreet учи децата как да мислят в перспектива, да взимат решения, да управляват ресурси, да си поставят цели и да ги постигат
по статията работи: biznews.bg
Първата българска настолна игра, която учи децата на важни житейски умения!

Здравейте,

Казвам се Гергана и съм собственик и изпълнителен директор на LeadersPlay - компания, която предлага дигитални продукти и офлайн обучения за деца и младежи в сферата на предприемачеството и финансовата грамотност, базирани на различни игрови елементи и методики.Както може би знаете, екипът на LeadersPlay работи неуморно и напоследък ни се случват изключително хубави неща - част, от които са редицата признания на утвърдени експерти от бизнеса, които получаваме за работата си. От март 2016 година насам, успоредно с нашите обучения, започнахме разработката на мобилни и настолни игри, чрез които се опитваме да позволим на всяко едно семейство, независимо на коя точка от света се намира, да се възползва от ученето чрез игра.

Преди известно време ви бях споделила за първата ни безплатна мобилна игра - LeadStreet. Не съм сигурна дали вече сте я играли вкъщи, но само 2 месеца след пускането й, близо 12 000 човека я бяха инсталирали на устройствата си. Благодарение на ежедневната обратна връзка, която получавахме и от родители, и от деца, успяхме да създадем балансирана версия на играта, която в последствие да финализираме и превърнем в истинска настолна игра.

Искам да науча повече за настолната версия!

Проектът, който искам да ви представя днес е настолната версия на LeadStreet. Тя е близка по замисъл до Монополи, но има съвсем различен от познатия сценарий. LeadStreet е специално създадена за нуждите на децата на възраст между 7 и 10 години, като може да бъде играна спокойно и от деца на 11 - 12 години, и от възрастни.

Искам да науча повече за LeadStreet!


Какво представлява тази настолна игра?

LeadStreet учи децата как да мислят в перспектива, да взимат решения, да управляват ресурси, да си поставят цели и да ги постигат. И тъй като детството е времето, в което всяко дете има възможността да се забавлява истински и да мечтае неограничено, ние вярваме силно, че именно това е най-подходящият момент за полагането на основите за изграждане на личността. Защото единствено чрез изграждането на личността си, всяко дете може да повярва истински в себе си и да бъде уверено, че може да постигне всяка една своя мечта, стига да работи за нея.

Механиката на игра на LeadStreet е направена така, че да постави децата в среда, в която постоянно трябва да взимат решения, правейки избор измежду различни варианти. Първото им решение започва с избора на герой. Към момента в играта има шест различни героя, всеки от които има своя собствена история и личностни умения. Обикновено децата предпочитат да играят с герой, който е близък по характер до тях самите. Личностните умения на героите не са случайни - те са свързани с историите и мечтите им. По този начин даваме възможност на родителите да поговорят с детето си по време на игра и да му обяснят по какъв начин тези умения са важни и ще бъдат от полза на конкретния герой в реализирането на мечтите му.

Когато разгледате по-подробно играта, ще видите, че за да постигнат целите си, децата преминават през игралното поле, като на всеки ход имат възможност да изберат между няколко карти. Картите, които създадохме са изключително близки до ежедневието на всяко дете. Избирайки дадена карта, детето вижда, че тя едновременно му дава и му взима определен брой ресурси. Така например ако на детето се падне карта от типа на "Имаш 100/100 точки на контролното по английски език", то ще получи +2 знание и -1 време, но ако му се падне карта - "С приятели отивате на кино", ще има +2 забава и -20 монети. Задача на децата е да преценят коя карта ще допринесе за постигане на крайната им цел.

Макар моделът да изглежда привидно лесен, той оказва изключителни резултати върху децата. Учи ги да взимат решения, да бъдат целеустремени и да преценяват кога и от какво имат нужда. С постигането на заложените цели, децата започват постепенно да придобиват увереност в себе си и във взетите от тях решения, което е предпоставка и за изграждането на вътрешната им мотивация.

По отношение на финансовата грамотност сме заложили два основни урока. Първият е, че парите не са цел, а средство, а вторият - е насочен към изграждането на умения за управление на лични финансови средства. Също така в играта има банка, която позволява на децата да депозират парите, които получават по време на игра, за 3, 5 или 7 хода.

LeadStreet е много повече от образователна игра, защото създава споделено пространство между родителите и децата, в което всеки родител може да обясни по лесен и достъпен начин колко е важно да умеем да управляваме времето и личните си финансови средства.

А и ... има ли нещо по-хубаво от градивното забавление, което е далече от екрана на мобилния телефон или таблета?


Как да поръчам LeadStreet?

Искам LeadStreet!
Когато изберете брой на игрите, които искате да поръчате, платформата ще ви попита за език. Към този момент LeadStreet се предлага на български и английски език.

*IndieGoGo е платформа, която предоставя възможността на физически лица и компании да направят представяне на продукта си, посредством което да съберат предварителни поръчки за него. Чрез събраните средства компаниите получават възможността да произведат продукта си. За да бъде осъществена поръчка е необходимо единствено да имате дебитна или кредитна карта. В случай, че дадена компания не успее да постигне целта си в определения срок, платформата връща автоматично всички събрани средства на хората, осъществили предварителна поръчка на продукта.


Как можете да ни помогнете?

Ако не успеем да постигнем целта си от 49 000$, няма да имаме възможност да произведем LeadStreet и IndieGoGo автоматично ще ви върне заплатената сума.

Така, че ако споделяте нашата мисия и вярвате в идеята зад тази игра, това, което можете да направите, е да разпространите линка - https://goo.gl/jLCJRo , на свои приятели и познати, които също биха имали интерес към подобен тип игра.

 реклама